Good Contents Are Everywhere, But Here, We Deliver The Best of The Best.Please Hold on!
Data is Loading...
  • Text Hover

Podcast Adverteren


Podcast adverteren is anders dan bijvoorbeeld reclame maken op de radio. het publiek is geconcentreerd en loyaal, luistert aandachtig en is eerder bereid om tot actie over te gaan. Verder is meer dan de helft van de luisteraars is hoogopgeleid. Daarnaast heeft ongeveer 41% heeft een hoger inkomen dan 75.000 dollar per jaar.

In een Podcast adverteren is vooral interessant voor adverteerders en marketeers die mensen willen bereiken tussen de 18 en 34 jaar oud. Deze groep vertegenwoordigd namelijk 38% van alle podcast luisteraars. Ook blijkt uit onderzoek van Midroll onder 120 duizend podcast luisteraars dat deze mensen graag hun geld uitgeven. Ze shoppen ze veel online en geven hun geld het liefst uit aan nieuwe gadgets en apps. Podcast luisteraars zijn over het algemeen ook relatief cultureel ingesteld. Ze gaan bijvoorbeeld graag uiteten of naar de film. Ook houden ze van nieuwe dingen proberen en reizen.

  • Text Hover

Podcast Bereik


De meeste mensen luisteren naar podcasts via hun koptelefoon of oordopjes. Hierdoor sluiten ze zichzelf af van hun omgeving waardoor ze gefocust luisteren en meer aandacht hebben voor de content. Dit maakt het een persoonlijke en intieme bezigheid. Podcast luisteraars ontwikkelen daardoor respect voor de host van de show. Ze zijn hierdoor eerder geneigd ook de merken die adverteren in de podcast te vertrouwen en te respecteren. Podcast luisteraars zijn erg loyaal. 88% luistert de meeste of alle podcast afleveringen van de show. Adverteerders kunnen daarom relatief gemakkelijk gebruik maken van de kracht van herhaling. Zelf tijdens één en dezelfde show is dit goed mogelijk. 85% luistert namelijk een groot deel of de gehele podcast aflevering af. Het Amerikaanse bedrijf Ziprecruiter maakte hier onder meer gebruik van in de populaire podcast ‘The Daily’ door de New York Times. De audio commercial van Ziprecruiter was voor langere termijn tijdens de podcast meerdere keren te horen in de reclame break en aan het einde van de dagelijkse show.

Dynamisch in een Podcast Adverteren


Traditioneel, wordt er veel gebruik gemaakt van statisch podcast adverteren. In dit geval zitten meeste podcast advertenties in de podcast aflevering “vastgebakken”. Dat wil zeggen dat ze deel uitmaken van de gehele audio file van de podcast aflevering. Wanneer een merk bijvoorbeeld een mid-roll advertentie inkoopt bij een podcast, spreekt de host die in en edit de editor de opname in de aflevering. Op deze manier blijft de advertentie dus altijd deel uitmaken van de desbetreffende podcast aflevering. Ook als iemand de aflevering 10 jaar later download.

Dynamisch adverteren in een podcast werkt op een andere manier. Het zorgt ervoor dat de advertentie “on demand” in en uit de podcast aflevering gezet kan worden. Hierdoor kunnen merken adverteren in een podcast en betalen voor een exact aantal luister impressies. Stel dat merk A betaald voor 5.000 luister impressies. De podcast blijkt vervolgens viral te gaan en behaald in de eerste week al 5.000 luister impressies. Dan kan de publisher dezelfde advertentie plaatsen zonder problemen nogmaals verkopen.

  • Text Hover
  • Text Hover

Waarom is dynamisch Podcast adverteren belangrijk voor merken?


Nog lang niet elke podcast maker is overtuigd van de kracht van dynamisch adverteren. Maar de technologie heeft zijn waarde bewezen. Het zorgt voor flexibiliteit voor zowel de podcast maker als de adverteerder. Met deze technologie kunnen adverteerders hun campagnes constant bijstellen en actueel houden. Echter willen niet alle adverteerders gebruik maken van de technologie. Sommige zijn meer geïnteresseerd in de traditionele manier van podcast adverteren om zo over een langere periode nieuwe klanten te winnen. Anderen zien dynamische advertenties als een manier om luister impressies te vergaren tijdens een tijdgebonden campagne. Daarnaast hebben marketeers en adverteerders over het algemeen liever meer- dan minder opties.

Wanneer een adverteerder kiest om gebruik te maken van dynamisch inzetbare advertenties betaald hij of zij meestal per 1000 downloads van de podcast.

Pre-Roll

Dit is een advertentie die afgespeeld wordt voordat de podcast daadwerkelijk begint. Preroll advertenties duren gemiddeld zo’n dertig seconden.

Midroll

Dit is een advertentie die tijdens de podcast afgespeeld wordt. Een Midroll advertentie kan tot wel anderhalve minuut duren.

Post-roll

Een Post-roll advertentie is een extra advertentie die in het kort de Pre-roll of de Midroll samenvat en herhaald.

Podcast Adverteren


In onze studio in het centrum van Amsterdam is speciaal ingericht voor de productie van podcasts. Door de zwevende vloer en geïsoleerde studio muren hebben we een fijne akoestiek gecreëerd. Er is standaard plek voor 6 personen en we hebben een speciale voice-over booth die helemaal geluidsdicht is voor perfect kwaliteit voice-over productie. Wij specialiseren ons in ondermeer; opname, editing, mixage, post productie en format audio productie (intro/outro muziek, achtergrond muziek, thema muziek etc.).

  • Text Hover

Specifieke wensen? Geen probleem! Bij Podcastproducties.nl is bijna alles mogelijk. Neem gerust contact met ons op via dit formulier.